Features
- Absolutně žádný čas potřebný k hledání aktuální technické Master dokumentace pro Provoz & Údržbu
- Integrace se systémy pro Řízení údržby a budov je standardem
- Údržba a Projekce je propojená, žádná ztráta důležitých odkazů a poznámek
- Reference dokument-asset automaticky updatované
- Plná podpora procesů Řízení změn
Integrovaná Správa informací o majetku
Při provozování a údržbě technologických celků je důležité vycházet při rozhodování o plánovaných odstávkách nebo investicích z popisu stávajícího stavu technologie. Ten se ale může se vzrůstajícím časem od uvedení do provozu výrazně lišit od původní dokumentace, podle které technologie vznikla. Rovněž při neplánovaných odstávkách v případě havárií je kriticky důležitá faktická správnost dokumentace pro co nejrychlejší uvedené zpět do provozu.
Meridian Asset Management modul umožňuje užívatelům Meridian Enterprise povýšit jejich Engineering Data Management, Správu technické dokumentace na úroveň Asset Information Management, tedy systém plnohodnotné Správy informací o majetku.
Asset Management Module zabezpečuje funkčnost kriticky důležitých zařízení a zabraňuje nákladným odstávkám integrováním správy technické dokumentace v prostředí Meridian Enterprise se systémy jako jsou IBM Maximo, SAP Plant maintenance (SAP-PM), Oracle-EAM, FAMIS, INFOR (Datastream), Ultimo a dalšími. Jedinečný identifikátor zařízení (tag number – číslo objektu) umožňuje užívatelům okamžitý přístup k souvisejícím dokumentům pomocí vyhledávání anebo prostředníctvím integrace se systémy pro řízení údržby a správy budov.
Firmy implementují řešení správy majetku za účelem bezproblémového zvládání rutinní údržby výrobních zařízení. Avšak správa těchto zařízení nemůže dosáhnout svého plného potenciálu bez správného zacházení s technickou dokumentací týkající se těchto zařízení. Správa těchto dokumentů je životně důležitá pro celý podnik hlavně z pohledu budování konkurenceschopnosti a opětovného nastartování výroby v co nejkratším čase v případě neplánované odstávky.
Klíčové funkce
Objektově orientovaná Správa technické dokumentace
Změny v továrnách se vždy týkají zařízení, které generují zisk. Tak, jak může být zařízení umístěné ne více dokumentech, tak i některé dokumenty mohou představovat vícero zařízení. Zařízení (vybavení anebo funkční umístění) mohou být importovány ze systému správy údržby anebo vytvořené v rámci projektu, každé se svými metadaty.
Řízení vztahu mezi dokumentem a objektem
Vztah mezi dokumentem a objektem může být vytvořen manuálně nebo automaticky, buď na základě importu tabulek z Excelu nebo extrakcí atributů z bloků výkresů vytvořených v AutoCADu. Po extrahování, jsou atributy objektů křížově odkazované s existujícími objekty v úložišti BlueCielo Enterprise. V momentě, kdy tyto atributy vyhovují stávajícím objektem, vazba mezi dokumentem a objektem se vytvoří automaticky. Uživatel může samozřejmě zasáhnout av případě, že objekty nesedí, může například chybějící vytvořit.
Podpora hotspotů
Po extrahování atributů z AutoCAD výkresu, může být vizuální podoba objektových čísel může být převedena na hotspoty. Přičemž uživatel po kliknutí na hotspot oblast skočí přímo na objekt v úložišti, kde si může prohlédnout další údaje o něm. Funkcionalitu hostpotu lze přizpůsobit tak, aby například zobrazovala seznamy souvisejících dokumentů pro každý objekt nebo naopak pro každý dokument související objekty.
Aktuální Master dokumentace pro Provoz & Údržbu
Pokud existují vazby mezi zařízeními a dokumenty, personál Provozu & Údržby může na základě čísel objektů vidět veškerou související technickou dokumentaci, protože vyhledávání na základě dokumentu umožní vidět i veškeré související vybavení. Výsledek hledání dokáže zobrazit i všechny projekty, ve kterých byly tyto data měněny a dokáže se jednoduše mezi těmito projekty přepínat v případě potřeby jejich detailnější analyzovat.
Na zobrazení přehledů a aktuálních reportů například seznamů zařízení, ventilů, větví se dají použít jednoduché vyhledávací nástroje.
Integrace se systémy pro řízení údržby
Meridian Asset Management modul umožňuje snadnou integraci se systémy pro řízení údržby a budov jako jsou SAP-PM, Maximo, Ultimo, INFOR, Famis a ArchibusFM. Přímo ze systému pro řízení údržby mají uživatelé přístup k dané technické dokumentaci, například pokud potřebují pracovní postup, konkrétní zařízení nebo rozpis plánovaných prací. Všechny tyto detaily k zařízením, stavy dokumentu i samotný obsah dokumentu může uživatel vidět pomocí vestavěného prohlížeče. Rychlá navigace prostřednictvím hotspotů v prohlížeči nás navede na požadované zařízení a jeho dokumentaci.
Propojení oddělení Projekce a Údržby
Během realizace servisních zásahů, mohou technici údržby udělat změny přímo v provozu nebo i na některých dokumentech, které ale nejsou as built dokumentací. Asset Management modul jim totiž umožní vložit poznámky a připomínkovat dokumenty. Ty si pak mohou během dne vyzvednout projektanti, zapracovat do dokumentace, dokonce začít novou změnu na daném dokumentu. To samozřejmě oddělení Provozu & Údržby okamžitě uvidí. Takovým způsobem při stálém propojení s projekcí, dokáže Provoz & Údržba efektivně fungovat nepřetržitě 24 hodin 7 dni v týdnu.
Podpora Řízení změn
Poznámky a připomínky z Provozu & Údržby mohou vést k malým změnám ale také k velkým projektem. Po zrealizování výstavby a uvedení do provozu je veškerá master dokumentace převedena do skutkového "as built" stavu. Samozřejmě mohou byt vytvářeny nová zařízení, vztahy mezi objekty a dokumenty měněny generované hotspoty, ale před uvolněním do master dokumentace. Tímto způsobem je proces předávání bezproblémový a Provoz & = údržby se nemusí obávat, že má jinou než "as built" master dokumentaci k dispozici.
Obchodní benefity
-
Zvýšená úplnost a spolehlivost technických informací k majetku a as built dokumentace
-
Zlepšené dodržování zákonů a legislativních předpisů kvality a životního prostředí
-
Jasná identifikace, které dokumenty je nutné změnit v případě změny na zařízeních v provozu
-
Rychlé vyhledávání technických dokumentů na základě identifikátoru zařízení jako vyhledávacího klíče
-
Zvýšená produkce díky kratším neplánovaným odstávkám
-
Snížené náklady na výrobu, údržbu a projekci
-
Bezproblémové předávání projekčních dat